Õppimise käsitluse aluseks lasteaias on lapsest lähtuv õpetamine ja kasvatamine. Õppimise allikana nähakse lapse sisemist aktiivsust, mis väljendub huvi tundmisena ümbritseva maailma vastu. Õppimine on õpitava tähenduse aktiivne konstrueerimine lapse poolt. Õppimist mõjutavad nii laste omavahelised suhted kui ka suhted õpetajatega. Lapsed õpivad erinevalt ning üht õppimisviisi ei eelistata teisele. Rõhuasetus on uurimisel ja avastamisel, kuid õpetaja kasutab ka seletuslik illustratiivset õpetamist, kus materjal on hästi struktureeritud ning kohandatud lapse arengutasemele. Olulised on nii õpetamise protsess kui õpitulemus.
Lasteaia õppeaasta algab 1. septembril ja kestab 31. augustini.
3-7 aastaste laste rühmades algab õppe- ja kasvatustöö planeerimine perioodiplaani alusel alates septembri 3. nädalast, seni kavandatakse laste kohanemist toetavad mängud ja tegevused ning laste arengu jälgimine.
Temaatilises aastakavas tuuakse välja õppeaasta jooksul käsitletav temaatika, ühised näitused ja üritused. Temaatika ja üritused toetavad lasteaia üldeesmärkide elluviimist, õppe- ja kasvatustegevuse integreeritust, aasta rütmi, arvestavad laste huvisid, lasteaia traditsioone ja ühiskonna mõjutusi.
Aktiivsel õppeperioodil (septembri 3. nädal – 31. mai) koostavad õpetajad planeeritavate tegevuste läbiviimiseks perioodiplaanid. Plaani ajaline pikkus sõltub käsitletavast teemast, laste huvist, õppe- ja kasvatustegevuse meetoditest rühmas. Perioodiplaan on lastevanematele nähtav e-lasteaias või rühma stendil.
Projektõppe rakendamisel kajastatakse projekti plaanis projekti periood, perioodi eesmärgid õppe- ja kasvatustegevuse valdkondades, märksõnad, tegevused. Projekti plaan muutub ja täieneb projekti vältel.
Teemat planeerides õpetajad:
Projektõpe on õppemeetod, kus toimub teema sügavuti õppimine. See on avastamise protsess, teemat uuritakse rahulikult ja põhjalikult igast võimalikust vaatenurgast. Kõik algab küsimuse püstitamisest, koos otsitakse ja leitakse viise, kuidas vastuseid leida või probleemi lahendada. Õpetaja ülesandeks on juhendada lapsi tähendusliku projekti loomisel ja anda neile piisavalt aega lõpetada ja esitleda projekte oma rühmakaaslastele. Õpetaja on juhendaja, kes lubab lastel teha vigu ja neist ka õppida. Õpetaja saab oma juttudega, materjalidega, mängudega tekitada lastel uusi huvisid, provotseerida neid uurima, katsetama. Projekti käigus külastatakse erinevaid kohti, otsitakse vastuseid internetist, viiakse läbi uurimist ja katseid, kaasatakse oma ala eksperte, dokumenteeritakse (joonistatakse üles, kirjutatakse, pildistatakse). Probleemilahenduse protsess on sama oluline kui sisu, mida õpitakse. Rühmaruum muutub projekti osaks. Laste mõtted, arvamused, ideed ja projekti teostusprotsess muutuvad kuuldavaks ja nähtavaks.
Õppetöö läbiviimiseks ja pedagoogiliseks dokumenteerimiseks on lasteaias
kasutusel erinevad IKT vahendid: lauaarvutid, sülearvutid, projektor, fotoaparaadid, Wedo legorobotite komplektid, Bee-Bot programmeeritavad ja taaslaetavad Mesimummude põrandarobotid.
6-7 aastaste laste robootikategevused toimuvad alagruppides ja on seostatud õppe- ja kasvatustegevuse temaatika ja eesmärkidega.
Muusika- ja liikumistegevused viiakse läbi kõikides rühmades kaks korda nädalas. Liikumistegevused toimuvad üks kord saalis, üks kord õues. Muusikategevused toimuvad üldjuhul saalis, rühma ettepanekul ja kokkuleppel muusikaõpetajaga rühmaruumis või õues.